Facebook on mielestäni tällä hetkellä kustannustehokkain keino kasvattaa verkkokaupan myyntiä. Eikä tämä ei ole yksin minun mielipiteeni. Shopify on tutkinut mitkä some-kanavista tuovat eniten myyntiä. Shopify analysoi noin 37 miljoonaa verkkokaupassa vierailua, joista syntyi yli 529 000 tilausta Shopify myyjille. Facebookin osuus näistä kävijöistä oli 63% ja 85% osuus tehdyistä tilauksista.

market-share

industry

Tarkempia yksityiskohtia tästä tutkimuksesta löydät Post Plannerin sivuilta.

Millaisia tuloksia Facebook-mainonnalla voi saavuttaa?

Facebook-mainonnalla voi saavuttaa erittäin nopeita tuloksia. Esim. yhdessä toteuttamassamme verkkokaupan lanseerauksessa myimme julkaisupäivänä kampanjatuotetta yli 700 kpl. Facebookin voima on juuri tarkkaan kohdennetuissa kampanjoissa.

Seuraavassa esimerkki viime viikolla julkaisusta kampanjasta.

Viimeisen 7 päivän aikana Facebook-mainontaan on käytetty 131,61 €.

facebook-mainonta

Ja se on tuottanut tähän mennessä myyntiä 724 eurolla.

Näyttökuva_2015-09-07_kello_20_44_33

Kampanjassa käytetään yhtä blogitekstiä, josta kävijä ohjataan tekstissä mainitun tuotteen tuote-sivulle verkkokauppaan. Onnistuneen Facebook-kampanjan ydin on onnistunut mainonnan kohdentaminen.