Seuraavassa kerron hyvin yksinkertaisesta tavasta kasvattaa verkkokaupan myyntiä. Tällä systeemillä tuplasimme verkkokaupan myynnin lähes kuukaudessa. Kyseinen verkkokauppa oli ollut toiminnassa hieman yli vuoden ja oli saavuttanut muutamana edellisenä kuukautena noin 9 000 euron kuukausimyynnin. Tämän systeemin avulla myynti nousi kuukaudessa noin 18 000 euroon. Tämä tulos saavutettiin ilman mediabudjetin kasvattamista. Mainonta suunnattiin kuukauden aikana eri kanaviin kuin normaalisti.

Tämän kampanjan seurauksena verkkokaupan kuukausimyynti on vakiintunut 15 000 – 20 000 euroon. Työskentelin tämän verkkokaupan kanssa vain muutaman kuukauden ajan kampanjan aikana jonka jälkeen kauppias on itse hoitanut markkinointia.

Mistä on kyse?

Uusien asiakkaiden hankinta on kaikkein kalleinta ja haastavinta. Parhaat asiakkaat ovat niitä, jotka ovat jo ostaneet verkkokaupastamme, mielellään jo useampaan kertaan. Nämä asiakkaat tietävät kauppamme, luottavat siihen ja luultavasti jopa tykkäävät siitä.

Mitä teimme?

Tässä systeemissä hyödynnetään Facebookin mukautettuja kohdeyleisöjä, niille on monia tehokkaita käyttötapoja ja seuraavassa yksi niistä.

  1. Vie verkkokaupan ostaneiden asiakkaiden sähköpostiosoitteet tekstitiedostoon.
  2. Luo näistä sähköpostiosoitteista Facebookissa mukautettu kohdeyleisö.
  3. Luo verkkokauppaan houkutteleva kampanja ja tee siitä mainos.
  4. Kohdenna Facebook-mainonta mukautettuun kohderyhmään, joka on luotu kauppasi ostaneista asiakkaista.

*Sinun tulee itse huolehtia, että sinulla on lupa käyttää ostajien sähköpostiosoitteita mainonnan kohdentamiseen.

Olemme toteuttaneet edellämainitun systeemin useaan kertaan eri verkkokaupoissa ja sillä ollaan aina saavutettu hyviä tuloksia.

Toimiiko tämä meidän verkkokaupassa?

Tämän systeemin toteuttamiseksi tarvitaan muutama asia.

  • Verkokaupalla tulee olla jo myyntiä ja asiakkaita. Tällä varmistetaan, että kauppa toimii ja asiakkaat ovat valmiita ostamaan tästä kaupasta.
  • Kampanjassa kannattaa käyttää suosituksi todettua tuotetta, näin varmistetaan että kampanjasta saadaan lisämyyntiä.
  • Kaupassa pitää olla jo ostaneita asiakkaita, jotta saadaan luotua lista ostaneista asiakkaista.

Olemme huomanneet, että tämän kampanjan yhteydessä monet asiakkaat ostavat verkkokaupasta myös muita tuotteita ja myös niiden myynti nousee.

Oletko kiinnostunut kokeilemaan miten tämä toimii teidän verkkokaupassa?
Jos päätätte kokeilla tätä niin kertokaa meille miten onnistuitte.

Haluatko kasvattaa systemaattisesti verkkokauppanne tulosta?
Kaipaatko apua markkinoinnin ja myynnin tehostamiseen?

Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää.